Parmak Oyunları



AT ALKIŞI*
atlar ormanda gidiyor(eller dizlere vurulur)
atlar hızlandı(hızlı hızlı dizlere vurulur)
atlar taşlığa geldi(eller göğüse vurulur)
atlar çimenliğe geldi(eller birbirine sürtülür)
atlar bataklığa geldi(ağızla lak lak sesi çıkartılır)
atlar patikadan atlıyor hooppp gümm!!
(eller havaya kaldırılıp masaya vurulur)


*ÖRÜMCEK KARDEŞ*
örümcek kardeş duvara tırmandı,tırmandı
(sağ el sol kol üzerinde yürütülür)
yağmur yağdı,güneş açtı(hareketler yapılır)
örümcek kardeş kurudu yavrularını toplayıp
(toplama hareketi yapılır)
uykuya daldı(uyuma hareketi)


*ELLERİM*
işte sağ elimi havaya kaldırırım(sağ el havaya)
buda sol elim gökyüzünü tutarım(sol el yukarı)
sağ el sol elime bakar(eller karşılıklı)
işte böyle şap şap yapar(alkış hareketi)

*BEN BİR AĞACIM*
ben bir ağacım(eller yana açılır)
bunlarda dallarım(parmaklar oynatılır)
dallarım bir çiçek açtı,iki çiçek açtı…
(parmaklar teker teker açılır)
birden bir rüzgar çıktı,vuuu vuu
(bir sağa bir sola sallanılır)
bütün yapraklarım yere düştü(yere düşme hrkti)


*SAAT*
bir saatim var(kolda saat varmış gibi gösterilir)
kulağıma koydum tik tak (dinleme hareketi)
şimdi oyun başlayacak
(saat kenara konuyormuş gibi yapılır)
şipşak şipşak(alkışlama hareketi)



*AÇ KAPA*
aç kapa,aç kapa(eller açılıp kapanır)
elleri vuralım oy oy oy(eller birbirne vurulur)
elleri başının üstüne koy(başın üstüne konur)
vücudun çeşitli yerleri söylenerek devam edilir

*DAVUL,KEMAN,SAZ,DÜMBELEK*
Davul,keman,saz ve dümbelek oturuyorlarmış
Davul demişki:ben parka gidecem,ben parka gidecem
(kalın ve kaba bi sesle beraber davul çalma hareketi yapılır ve bu sözler sölenir)
Kemanda demişki:Benide götür,benide götür
(çok ince keman sesine benzer bisesle keman çalma hareketi yapılır ve bu sözler sölenir)
Sazda demişki:Gidelimmi gitmeyelimmi,gidelimmi gitmeyelimmi
(saz çalma hareketi yapılarak çok coşkulu bi şarkı sölüyormuş gibi bu sözler sölenir)
Dümbelek te demişki:hep birlikte birlikte,hep birlikte birlikte gidelim
(dümbelek çalma hareketi yapılarak bu sözler söylenir)


*AL YANAKLI ELMACIK*
Al yanaklı elmacık(İki el yanak üzeride gezdirilir)
Hadi gidelim çabuk çabuk(tüm parmaklar oynatılır)
145
Herkes oldu eş(iki el parmak uçlarıyla birleştirilir)
Sımsıkı sarılalım (parmaklar birbirine geçicek)
Kocaman açılalım
Hep beraber


*UYKUDAN ÖNCE*
1,2,3,4,5,6 delindi pabucumun altı(koşma taklidi)
7,8,9,10 açıldı televizyon
Çizgi film çok komikti()
Hasta çocuk üzdü beni(gözyaşı silme)
Maymunlar çok ilginçti(tırmanma hareketi)
Ne yazık ki uykum geldi(esneme)
Size iyi geceler,Yatağım beni bekler(uyuma hrkt)
Google Plus da paylaş

About Çorba cafe

0 yorum:

Yorum Gönder